Behandling af acne ar og bumser

Fjernelse af acne ar og behandling af uren hud

Lider du af bumser og uren hud, som påvirker dit velvære og velbefindende i dagligdagen? Acne, ar og uren hud kan være til stor gene for dig, der døjer med hudproblemer i hverdagen. Urenheder og ar i huden kan påvirke både selvtillid og livskvalitet. Med en laserbehandling med dokumenteret effekt kan vi hjælpe dig med en effektiv behandling af dine hudproblemer og fjernelse af acne ar. Har du acne ar, du ønsker at få fjernet eller reduceret, kan vi behandle dem med laser, som er smertefrit, og som vi har positiv erfaring med.

Akne behandling med dokumenteret effekt

Klinik Lehmann tilbyder akne behandling i form af laserbehandling med N-Lite laseren, der har dokumenteret effekt. Det er den største revolution inden for akne behandling, der gør op med stærke antibiotika-kure og skrappe plejemidler, der ofte bruges til en uren hud behandling fx som bumse fjerner. Alle kan som udgangspunkt behandles, men du skal være opmærksom på, at der er nogle medikamenter og cremer, man ikke bør benytte i en periode før og efter behandlingen. Snak med vores sygeplejersker om dette, når du bestiller tid til fjernelse af acne ar.

Book tid eller ring og hør mere

Ring til os på telefon 74 42 43 43 og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig inden for acne laserbehandling.

akne behandling. bumse fjerner

Hvordan foregår en acne behandling med laser?

Området, der skal behandles, renses grundigt, før man behandler med N-Lite laseren. Laseren sætter en proces igang i underhuden, som frigør oxygen og kollagen. Oxygenet dræber de an aerobe bakterier, der er med til at skabe acne. Kollagenet øger helingsprocessen i det betændte acne. Behandlingen holder i gennemsnit 12 uger, og efter dette vil de fleste behøve en ny omgang. Den er ikke smertefuld og er helt uden bivirkninger, og man vil i langt de fleste tilfælde kunne gå direkte tilbage til daglige gøremål.

Videnskabeligt bevist effekt

Den engelske hudlæge Dr. Tony Chu fra Hammersmith Hospital i London kunne for kort tid siden præsentere resultaterne fra omfattende forskning, som entydigt konkluderer, at laserbehandling med en specielt udviklet laser har en klart positiv effekt på bumser og acne. Dr. Chu betegner resultaterne som opsigtsvækkende og hævder, at den nye behandlingsform er det største fremskridt inden for akne i 30 år. Med en enkelt ar behandling kan du opnå op til 50% reduktion af urenheder og bumser.

Hvad er akne?

Akne er urenheder i huden, der viser sig som fx bumser og hudorme. Der findes forskellige typer akne. Urenhederne kan vise sig i form af såkaldte komedoner, der er små hvide, talgfyldte knopper eller hudorme. Denne type akne er ikke-inflammatorisk. Den anden type er inflammatorisk akne, der viser sig som større læsioner og bumser. Læsionerne skyldes, at den naturligt forekommende bakterie P. acnes i et iltfattigt miljø kan formere sig og danne inflammation, som så spreder sig til de underliggende lag.

Hvad skyldes akne?

Der kan være mange årsager til at akne opstår. Det kan for eksempel skyldes hormonelle årsager som pubertet, graviditet, menstruationscyklus osv. Stress og træthed kan også være medvirkende årsager til en overproduktion af talg og bakteriel formering, som kan kræve hjælp til bumse fjerner og urenheder. Når talgen i huden ikke kan flyde normalt, tilstoppes porerne – og dermed opstår der bumser og hudorme.

Har du spørgsmål til behandling af uren hud?

Hvis du har spørgsmål vedrørende fjernelse af acne ar eller uren hud behandling, så kontakt os endelig! Ring til os på telefon 74 42 43 43, hvis du ønsker at bestille en tid, eller hvis du ønsker yderligere informationer om vores behandlinger.