Behandling af acne ar og bumser

Klinik Lehmann tilbyder akne behandling i form af laserbehandling med N-Lite laseren, der har dokumenteret effekt. Det er den største revolution, der gør op med stærke antibiotika-kure og skrappe plejemidler, der ofte bruges til en uren hud behandling fx som bumse fjerner. Alle kan som udgangspunkt behandles, men du skal være opmærksom på, at der er nogle medikamenter og cremer, man ikke bør benytte i en periode før og efter behandlingen. Snak med vores sygeplejersker om dette, når du bestiller tid.

Ring til os på telefon 74 42 43 43 og hør mere om, hvad vi kan tilbyde dig inden for acne laserbehandling.

akne behandling. bumse fjerner

Hvordan foregår en acne laserbehandling?

Området der skal behandles renses grundigt, før man behandler med N-Lite laseren. Laseren sætter en proces igang i underhuden, som frigør oxygen og kollagen. Oxygenet dræber de an aerobe bakterier, der er med til at skabe acne. Kollagenet øger helingsprocessen i det betændte acne. En behandling holder i gennemsnit 12 uger, og efter dette vil de fleste behøve en ny behandling. Behandlingen er ikke smertefuld og er helt uden bivirkninger, og man vil i langt de fleste tilfælde kunne gå direkte tilbage til daglige gøremål.

Videnskabeligt bevist effekt

Den engelske hudlæge Dr. Tony Chu fra Hammersmith Hospital i London kunne for kort tid siden præsentere resultaterne fra omfattende forskning, som entydigt konkluderer, at laserbehandling med en specielt udviklet laser har en klart positiv effekt på bumser og acne. Dr. Chu betegner resultaterne som opsigtsvækkende og hævder, at den nye behandlingsform er det største fremskridt i behandling af acne i 30 år. Med en enkelt behandling kan du opnå optil 50% reduktion af acne og bumser.

Bestil tid til en akne behandling

Kontakt os på telefon 74 42 43 43, hvis du ønsker at bestille en tid til en uren hud behandling eller en ar behandling. Kontakt os også gerne, hvis du ønsker yderligere informationer om vores acne behandling med laser.

Hvad er akne?

Akne er urenheder i huden, der viser sig som fx bumser og hudorme. Der findes forskellige typer akne. Urenhederne kan vise sig i form af såkaldte komedoner, der er små hvide, talgfyldte knopper eller hudorme. Denne type akne er ikke-inflammatorisk. Den anden type er inflammatorisk akne, der viser sig som større læsioner og bumser. Læsionerne skyldes, at den naturligt forekommende bakterie P. acnes i et iltfattigt miljø kan formere sig og danne inflammation, som så spreder sig til de underliggende lag.

Der kan være mange årsager til at akne opstår. Det kan for eksempel skyldes hormonelle årsager som pubertet, graviditet, menstruationscyklus osv. Stress og træthed kan også være medvirkende årsager til en overproduktion af talg og bakteriel formering. Når talgen i huden ikke kan flyde normalt, tilstoppes porerne – og dermed opstår der bumser og hudorme.

Har du spørgsmål vedrørende akne og hvordan den behandles, så kontakt os endelig!